Op de Maasvlakte direct aan de Noordzee kunnen de allergrootste schepen 24/7 zonder beperkingen van tij of sluizen vol beladen aanmeren bij de ECT Delta terminal. De diepgang hier voor de kant is 16,65 meter. Schepen liggen gemeten vanaf de havenmond binnen een uur vast aan de kade. Veel rederijen kiezen de ECT Delta terminal daarom als hun ‘first port of call’ in Europa. De ECT Delta terminal is hierdoor tevens Europa’s belangrijkste feederhub. Direct aansluitend op het deep-sea verkeer onderhouden feeders frequente verbindingen met meer dan honderd andere havens, verspreid over heel Europa en Noord-Afrika.
OPTIMAAL EFFICIËNT
De ECT Delta terminal is onder meer bekend vanwege het feit dat het de eerste geautomatiseerde terminal ter wereld was. Door continue investeringen, en vooral het bundelen van kennis en techniek, loopt de ECT Delta terminal nog steeds voorop.
FACILITEITEN
Deze deepsea terminal heeft, naast aparte feeder- en binnenvaartfaciliteiten, ook 2 spoorterminals, grote truckcapaciteit, uitgebreide reeferfaciliteiten en een eigen douanescan.
Video: ECT Delta terminal vanuit de lucht (2016)