Om onze klanten 24/7 van dienst te kunnen zijn biedt ECT ook online dienstverlening. Deze dienstverlening maakt het uitwisselen van informatie mogelijk ten behoeve van het logistieke proces.
MyTerminal
Begin 2020 heeft Hutchison Ports ECT Rotterdam het digitale platform MyTerminal geïntroduceerd. MyTerminal biedt informatie en inzicht in het terminal proces. Deze informatie is realtime en stelt u in staat om uw containerlogistiek te plannen en optimaliseren. Verladers, logistiek dienstverleners en vervoerders kunnen import- en exportcontainers op onze ECT Delta en ECT Euromax terminals volgen en traceren. Het platform volgt ook de planning van verschillende objecten - deepsea schepen, feeders, binnenvaartschepen en treinen - die onze terminals aandoen.
MyTerminal is beschikbaar in drie varianten: MyTerminal Free, MyTerminal Premium en MyTerminal Premium Plus. Indien u snel en eenvoudig inzicht wilt hebben in één object, container of boeking tegelijk, kunt u MyTerminal Free gratis gebruiken. MyTerminal Premium biedt meer geavanceerde functies zoals de Estimated Discharge Time. MyTerminal Premium Plus gaat nog een stap verder en levert de gegevens rechtstreeks aan in uw eigen systeem via API’s (Application Programming Interfaces).
Elke dag werkt een team van professionals aan het verbeteren van MyTerminal. Op basis van de input en feedback van onze gebruikers zijn wij continu in ontwikkeling om de containerlogistiek nog efficiënter te maken.
Benieuwd hoe MyTerminal uw containerlogistiek optimaliseert? Ontdek alle functionaliteiten.
ECT App
De ECT app, te downloaden via de Google Play Store en Apple App Store, biedt op dit moment voor alle gebruikers (push) serviceberichten, nieuws en objectstatus. Geregistreerde MyTerminal gebruikers kunnen profiteren van de functionaliteiten in de app zoals:
- Statusinformatie van objecten en containers
- Truck Turn Around Time per terminal
- Wachtrij voor vrachtwagens
Deze informatie is met name relevant voor vrachtwagenchauffeurs die onze terminals bezoeken. Ook de app wordt verder ontwikkeld en kunt u via uw smartphone downloaden via deze link.
E-Invoicing
De digitale facturatie omgeving is te vinden via e-invoicing.ect.nl. Het voordeel van deze omgeving is dat al uw facturen, en de status ervan, zijn terug te vinden in uw account. Deze digitale service is bestemd voor klanten die facturen van ECT Delta en/of ECT Euromax ontvangen.
Maakt u nog geen gebruik van de digitale facturatie omgeving en wilt u een account aanvragen? Neem dan contact op met e-invoicing@ect.nl.
E-Services Inlandterminals
Voorafgaand aan het brengen of halen van een lege container bij onze inlandterminals in Venlo, Willebroek en Duisburg checkt u via deze e-service eenvoudig de rederijreferentie. Zo weet u zeker dat u de betreffende lege container bij de inlandterminal meekrijgt c.q. kunt inleveren.
Customer Portal Hutchison Ports Europe Intermodal
Voor klanten van Hutchison Ports Europe Intermodal (HPEI) is er ook online dienstverlening; de HPEI Customer Portal. Deze portal wordt door HPEI gevoed met alle lopende boekingen van een klant. In één dashboard, een realtime overzicht van de status van uw transportboekingen bij HPEI en statusinformatie over de container in het transportproces.
De portal bevat de volgende modules:
- Booking overview
- Container overview
- Edit container data
- Batch update container data
- Reporting tool
Geïnteresseerd in een account? Meer informatie vindt u op de website van Hutchison Ports Europe Intermodal.