Klanten van ECT kunnen met operationele vragen terecht bij de Customer Service Desk. Voor uw gemak, hebben wij de meest gestelde vragen alvast beantwoord. Onderstaand kunt u per categorie de vragen en antwoorden vinden.
Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u bellen of mailen met de Customer Service Desk via +31 (0) 181 278088 of customerservice@ect.nl.
Informatie over vrijstellingen kan worden opgevraagd bij de betreffende rederij.
Deze informatie wordt alleen via de betreffende rederij verstrekt.
U kunt containerstatus opvragen via ons nieuwe online platform MyTerminal. Indien u nog geen toegang heeft tot MyTerminal kunt u hier een account aanmaken.
U kunt lege containers afhalen met enkel een vrijstellingsnummer. U hoeft geen voormelding te doen en u wordt geholpen bij de balie van de betreffende terminal. Voor specials (bijv. tankcontainers, flats etc.) heeft u altijd een containernummer nodig.
Informatie over export boekingen kunnen worden aangevraagd via ons nieuwe platform MyTerminal. Indien u nog geen toegang heeft tot MyTerminal kunt u hier een account aanmaken.
Overige informatie/wijzigingen m.b.t. exportboekingen kunnen bij de rederij worden opgevraagd.
Voor alle vragen omtrent de douanescan verwijzen we u door naar de Douane.
U kunt niet meer dan 3 flat container per bezoek voormelden. Een voormelding van meer dan 3 containers, zal via de bemande balie worden afgehandeld.
Flats kunnen alleen zelf afgehandeld worden als ze losse posities op het chassis hebben. Indien de flats zijn gebundeld / op dezelfde positie staan zal de chauffeur zich bij de balie moeten melden.
De flats dienen wel allemaal voorgemeld te zijn.
U kunt voor deze vragen contact opnemen met de Servicedesk van Portbase.
De voormelding zal de container aanpassen naar de juiste categorie. U hoeft verder geen actie te ondernemen.
Accounts lopen via de site van Portbase.
Deze informatie kunt u vinden via de website MyServices van ECT onder Reference Code Lists - Sizetypes.
U kunt contact opnemen met de customer service desk.
Tel: 0181 27 8088.
IMO stickers dienen te allen tijde zichtbaar te zijn (op alle 4 zijden van de container). Als noodoplossing zijn IMO stickers bij de beveiliging te koop (5 euro per sticker en alleen te betalen per pin).
Dit is niet mogelijk, uitzonderingen zijn uitgesloten.
U kunt een Cargo Card aanvragen via Secure Logistics.
U kunt dit doen via de site van Secure Logistics.
Na het activeren moet de chauffeur langs gebouw 5 van de ECT Delta terminal om daar de kaart voor zowel de ECT Delta als de ECT Euromax te laten activeren.
NB. Op de ECT Euromax terminal is geen mogelijkheid om kaarten te acitveren.
NB. Kaarten voor Hutchison Ports Delta 2 (voormalig APM Terminal) kunnen bij ons NIET worden geactiveerd.
U kunt uw containers in het volgende tijdsvenster aanleveren:
- Vanaf 8 dagen voor aankomst schip
- Tot 24 uur voor aankomst schip
De chauffeur moet bij aankomst op de terminal aangeven dat hij een ROT (Remain On Truck) container bij zich heeft. Voor dergelijke containers is een voormelding niet verplicht (wel in het geval van RCI / Remote Check-in)
ECT zal dit communiceren via een algemeen servicebericht. Deze berichtgeving is te vinden via de website, het MyTerminal platform en de ECT- app.
De app is te downloaden in de App store en beschikbaar voor IOS en Android.
De openingstijden zijn:
Operatie
24/7
Gate
De ECT-balies zijn 24/7 geopend.
Tijdens Kerst en Oud & Nieuw gelden er aangepaste openingstijden:
Gesloten van 24/12 13:00 uur tot 26/12 07:15 uur
Gesloten van 31/12 13:00 uur tot 01/01 15:15 uur
Raadpleeg dit document
Indien het document niet in ons operationele systeem zichtbaar is, kan dit meerdere oorzaken hebben:
1. Het containernummer is verkeerd op het document vermeld.
2. U heeft geen autorisatie om de betreffende documenttype te registreren.
Indien bovenstaande zaken zijn gecontroleerd, kunt u contact opnemen met de customer service desk 0181-278088.
U kunt alleen maar documenten aanleveren via Portbase. Export documenten kunt u tegen betaling laten registreren via de website van ECT.
Nee dis it niet mogelijk. Voor het inleveren van export en domestic containers dient voor aankomst op de terminal een document geregistreerd te zijn in de MED van Portbase.
EORI nummer: NL810176312. Publiek Douane Entrepot Type II: NLCW2NL000702-2020-ZPO68789. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NLTSTNL000702-2020-QMI68638.
EORI nummer: NL822506014. Publiek Douane Entrepot Type II: NLCW2NL000702-2020-MZS68791. Ruimte voor tijdelijke opslag (containers) NLTSTNL000702-2020-KWD68513.
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de volgende link.
Wij zijn op werkdagen bereikbaar van 08:30 uur tot 17:00 uur voor vragen over MyTerminal. Neem contact op met het MyTerminal team door een email te sturen naar myterminal@ect.nl
Ja, alle gebruikers moeten zich registreren voor een account, ook als u al een E-Services account heeft.
Om toegang te krijgen tot MyTerminal is het nodig om een account aan te maken, met uw zakelijke emailadres. ECT gebruikt Google, Microsoft en Secure Logistics om uw identiteit te verifiëren. Op korte termijn zal het ook mogelijk zijn om via uw IAmconnected of Portbase account in te loggen. Meer instructies voor het aanmaken van een account zijn te vinden via "Instructions" and "Creating an account".
Wij gebruiken de nieuwste beveiligingsnormen om ervoor te zorgen dat uw gegevens worden beschermd. We maken gebruik van een beveiligde verbinding, waarbij alle data is versleuteld en we maatregelen hebben genomen tegen datahacks.
Wij vragen alleen persoonlijke gegevens die voor ons absoluut noodzakelijk zijn om u gebruik te laten maken van de portal. U heeft te allen tijde het recht om uw persoonlijke informatie die wij in ons bestand hebben in te zien, te wijzigen of te verwijderen. Meer informatie vindt u in de privacyverklaring en ECP.
Meer informatie over MyTerminal is te vinden op de website myterminal.ect.nl, de FAQ, and the YouTube playlist with instruction video’s.